Pravidla poskytování
Bezplatnost – poskytujeme službu bezplatně, klient platí pouze cenu volání dle svého tarifu.
Linka důvěry:
Telefonicky napomáhá klientům řešit takové situace, které již nejsou schopni vlastními silami zvládat a které je ohrožují jak v psychické, sociální, tak i v tělesné rovnováze. Zároveň pomáhá klientům, kteří nemohou, nebo z jiných důvodů nechtějí, pomoc vyhledat osobně.
Linka důvěry je zde pro všechny, bez ohledu na věk či druh jejich těžkostí.
Zásady Linky důvěry:
-
DOSTUPNOST – Nonstop služba pro každého (děti, mládež, dospělé a seniory), kdo je schopný zavolat. Možnost opakovaného kontaktu.
-
ANONYMITA A DŮVĚRNOST – Klient, který zavolá je pro nás anonymní (nemusí říkat své jméno, ani jiné identifikační údaje), získané informace o něm jsou zcela důvěrné, pracovníci zachovávají mlčenlivost - vyjma zákonné povinnosti o oznamování trestných činů, kterou je však vázán každý občan. Pracovníci na to upozorní, kdyby taková situace měla nastat.
-
PODPORA – Podpoření, namotivování a nasměrování klienta k vyřešení krize.
-
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP – Důraz na individuální potřeby klienta. Přístup, který je lidský a zároveň profesionální.
-
ODBORNOST – Kvalifikovaní pracovníci nejen s profesionálním, ale i lidským přístupem.
Cíl Linky důvěry:
Je zajistit, aby se klient orientoval a znal dostupné možnosti řešení své nepříznivé sociální situace a měl dostatečné informace o dostupných službách, na jejichž základě se bude schopen sám rozhodnout o nejvhodnější formě pomoci.
Smlouva o poskytování Telefonické krizové pomoci:
Během hovoru je uzavíraná ústní smlouva, která je platná po dobu trvání hovoru.
Telefonické hovory na Linku důvěry:
Při spojení prostřednictvím mobilního telefonu není anonymita vždy zaručena, jelikož voláním automaticky dáváte k dispozici Vaše telefonní číslo volanému. Pokud chcete zachovat co nejvyšší míru anonymity, můžete si na mobilu nastavit skryté číslo.
- Telefonní číslo nikde nearchivujeme, bezprostředně po ukončení hovoru je z přístroje vymazáno.
- Hovory nejsou nahrávány.
- O každém proběhlém hovoru je pořízen písemný záznam (zaznamenáváme si pouze téma hovoru – pokud se doptáváme na Váš věk, či bydliště, je to jen z důvodu, abychom doporučili adekvátní pomoc), který ALE slouží pouze pro vyhodnocení potřebnosti služby.
- Délka hovorů je vždy individuální, podle situace volajícího – někdy stačí pár minut, někdy je potřeba i hodina.
- U hovorů omezení nemáme, ale stává se, že po cca 60 minutách je od operátora hovor ukončen. Budete-li potřebovat mluvit i po tomto náhlém ukončení, určitě zavolejte znovu.